Vara omtyckt?!

Jag är en person som vill att alla ska tycka bra om mig. Jag tycker inte om konflikter och mår fruktansvärt dåligt om jag hamnar i en sådan. Jag går och ältar vad jag gjort för fel, hur jag skulle gjort för att ha undvikit konflikten och hur jag skulle kunna ställa allt till rätta. Sen så beror det ju självklart på hur nära personen står oxå...
Att vara så här är inte lätt när man har det jobbet man har... Man måste vara beredd på att man kan hamna i konflikt med både elever och deras föräldrar. OM just detta händer tar jag oftast på mig alldeles för mycket, fast det kanske inte alls är jag som är den stora boven, och då går jag och mår dåligt lääääänge!
Just nu går jag fortfarande och funderar på en konflikt jag hamnade i för flera månader sen. Jag mår inte alls bra av det som hände... Som sagt så är jag ju den som vill vara omtyckt! Tyvärr är det ju bara att inse att man inte kan vara omtyckt av alla och att man ibland också faktiskt gör misstag! Alla gör misstag!!!
Men livet går väl inte under för att man hamnat i en konflikt och inte är omtyckt av alla...fast det kan kännas så ibland... =/

Kommentarer
Postat av: Malin

Känner igen mig precis. Önskar ibland att jag bara kunde strunta i vad andra tycker om mig, släppa det och gå vidare. Det är ju egentligen deras problem om de inte gillar mig, eller hur? men så enkelt är det ju tyvärr inte att bara ignorera saker som inträffar...

2009-02-27 @ 22:44:01
URL: http://gottoblandat.blogg.se/
Postat av: Elin

Oooo, samma här!!

2009-02-27 @ 22:49:09
URL: http://litenelin.blogspot.com
Postat av: Anonym

Prata med den det gäller, misstag gör alla men man måste reda ut varför det blev som det blev... speciellt om man gjort det i jobbet... privat kan man vara omtyckt eller inte o tycka att "det är andras problem om de inte gillar mig" men i jobbet ska man nog inte resonera så...

2009-03-01 @ 13:44:57
Postat av: SOFFY

Haft en bra helg? (:

2009-03-01 @ 13:50:41
URL: http://schwarz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0